‘Nieuwe Business Modellen; Samen Werken aan Waardecreatie’

Op 13 november 2014 is het boek  ‘Nieuwe Business Modellen; Samen Werken aan Waardecreatiegepresenteerd. Dit boek is het resultaat van drie jaar onderzoek onder leiding van Jan Jonker, Hoogleraar Duurzaam Ondernemen op de Radboud Universiteit Nijmegen.

Initiatiefnemer van het boek, hoogleraar duurzaam ondernemen Jan Jonker, heeft een duidelijke bedoeling met het boek: “Het doel van het boek is te zorgen dat zo veel mogelijk mensen op duurzame wijze hun leven kunnen inrichten. Dat is hard nodig, want er dreigt een generatie jongeren aan de zijlijn te blijven staan die moet toekijken hoe we voor hen de toekomst verpesten. Voor hen moeten we zorgen dat we stoppen met de laatste grondstoffen opmaken en onze economie blijven voortbouwen op een piramidesysteem.  Een groep pioniers heeft inmiddels het wiel wel uitgevonden wat dat betreft. Duurzaamheid is volwassen geworden, het amateurisme voorbij. Opschaling naar een goed functionerende participatiemaatschappij ligt nu binnen ons bereik”.

Het boek is ontstaan op basis van crowdthinking waar ruim vijftig mensen aan meegedacht en meegeschreven hebben en waar onderzoek voor is gedaan. Het resultaat is een inspiratie- en werkboek van en voor mensen in deze tijd. Een boek waar u zelf mee aan de slag kan gaan als u plannen heeft voor een initiatief, coöperatie, bedrijf of (sociale) onderneming. Maar u kunt het ook gebruiken om een al bestaand bedrijf, organisatie of activiteit mee door te lichten. Meer informatie op de bijbehorende website.

Terug naar het overzicht